Täby får toppbetyg

Täby kommun får toppbetyg i två oberoende studier!

Standard & Poor’s, ett av världens ledande ratinginstitut, har publicerat en rapport där man ger Täby kommun betyget AAA. Det står för “extremt god kapacitet att möta finansiella åtaganden”. Av de kommuner som ingår i rapporten är det bara Täby och Stockholms stad som har tilldelats det högsta kreditbetyget.

– Det visar att moderaternas långsiktiga ekonomiska politik ligger rätt och att vi har bättre förutsättningar än de flesta kommuner och landsting att möta den finansiella turbulensen och lågkonjunkturen, säger kommunstyrelsens ordförande.

Kairos Futures, ett internationellt företag som arbetar med framtidsanalyser, har gjort en framtidsbarometer över vilka kommuner som är morgondagens vinnare. Dvs vilka kommuner som har lättast att locka nya medborgare och få företag att växa, utvecklas och skapa nya jobb.

På listan över Sveriges främsta framtidskommuner rankas Täby som nummer fem! Före oss kommer Stockholm, Solna, Göteborg och Vellinge. Närmast efter Täby kommer Lidingö och Kungsbacka.